donderdag 10 augustus 2017

10-27K Laren - Zelhem



   Marcel Proust  (Frans schrijver)                                                                                                           

De ware ontdekkingsreis bestaat niet uit het aanschouwen van nieuwe landschappen,
maar uit het opnieuw leren kijken.




Vandaag gaat het me niet lukken om te bloggen. Alvast wil ik wel melden dat er ons onderdak werd geboden, inclusief avonddiner door een Santiago pelgrim en wereldfietser. Hij sprak ons aan in Vorden. Aanleiding was het schelpje dat Els om haar hals had. Hij had het opgemerkt. 
Ik ga beleefd blijven en niet op mijn tablet liggen tokkelen. Morgen vul ik wel bij.

Hewel het is morgen. Nogal vroeg wakker en dan heb ik even de tijd gevonden om mijn fotokes bij te laden.

Mooie stapdag dus gisteren. Om 9 uur waren we repen snijden. Goed weer ook, kwa omgeving trad er niet veel verandering op. Mooie bossen, uitgestrekte weilanden, nette keurig afgeborstelde dorpjes en vriendelijke mensen. Toch werd het een zware etappe. De ontmoeting met Frank, de man die ons onderdak aanbood en dat we erg graag aanvaardden, leverde ons toch een extraatje van 5 kmtjes op. Maar die waren het meer dan waard want de oorspronkelijke bedoeling was een natuurkampeerterrein in Zelhem. Ontvangen bij Frank ten huize als eersteklas gasten terwijl we er toch maar in een trekkersplunje bijliepen. Eten, drinken, gezellige babbel ... je kent het maar toch heeft zulk een invitatie iets merkwaardigs. Je voelt als het ware een soort verbondenheid vanwege je instelling ' een pelgrim geweest zijnde '. Frank vertelde ook dat hij ontzettend dankbaar was dat hij bij mensen terecht konden die hem opvang boden. Dan doe je zoiets terug. Buiten wandelaar/pelgrim is onze gastheer ook wereldfietser. Coast to coast in Amerika, Engeland, Roemenië .... ontelbare reizen. Nu staat er een reis op de planning om met de fiets vanuit Sucre in Bolivië naar de punt in Vuurland te fietsen. Kaap Hoorn. De aanpassing aan de hoogtemeters baarden hem nu toch wat kopzorgen. Starten op 3500 meter zonder voorbereiding is niet te onderschatten. Maar het lukt hem wel. Er staan nog andere straffe exploten te pronken op zijn palmares.
Seffens biedt onze gastheer ons nog een ontbijt aan en dan gaat het richting Braamt uit. Een kort stukje want we hebben er al 5 van gelopen. Dat wordt een mooie afsluiter voor Els. Trekkershutje staat gereserveerd. Morgen zaterdag gaat ze naar huis. Ze neemt de trein in Doetinghem. Ik hoop dat ze het een fijne stapweek vond. Voor mij was deze alleszins geslaagd. Een fijne en lieve stapmaat doet je dubbel genieten van de omgeving rondom je.
---------
----------
Van Laren naar Vorden en verder naar 



Zelhem



Geen opmerkingen:

Een reactie posten